DECYZJA DYREKTORA SZKOŁY
Decyzja nr ………….
z dnia ………………..
Dyrektor tworzy zespół pomocy psychologiczno – pedagogicznej
dla ………………………………………. , ucznia ……………………………
(imię i nazwisko) (oznaczenie klas)
Działając na podstawie § 4 ust. 1 i 2 Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. (wchodzi w życie z dniem 1 września 2017r.) sprawie zasad i organizacji udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz.59 i 949) zarządzam co następuje:
- W związku z:
- orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego nr ……………… z dnia ………………..…….. wydanym przez …………………………………………………………………………..………………
- orzeczeniem o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego nr…..…….. z dnia …………..…… wydanym przez ….………….………………
- opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej nr …………………. z dnia …………… wydaną przez …………………………………………………………………………..…………………………
- informacją nauczyciela/wychowawcy grupy wychowawczej/ specjalisty, który stwierdził, że ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne uczeń, wychowanek wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
tworzę dla ucznia …………….………………………… zespół złożony z nauczycieli/wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów, prowadzących zajęcia z uczniem.
- W skład zespołu powołuję:
Imię i nazwisko | Przedmiot nauczania
lub specjalność |
- Na przewodniczącego zespołu wyznaczam ……………………………………………………………
(imię, nazwisko wychowawcy)
- Obowiązki przewodniczącego zespołu zgodnie z w/w rozporządzeniem:
- Wychowawca klasy lub dyrektor przedszkola lub placówki, o których mowa w ust. 3, informuje innych nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie ich bieżącej pracy z uczniem, jeżeli stwierdzi taką potrzebę, oraz we współpracy z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub specjalistami planuje i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach zintegrowanych działań nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów oraz bieżącej pracy z uczniem.
- W przypadku stwierdzenia przez wychowawcę klasy lub dyrektora przedszkola lub placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy, że konieczne jest objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formach, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–3, ust. 2 pkt 1–7, ust. 3 pkt 1–4 oraz ust. 4 pkt 1, dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy, ustala formy udzielania tej pomocy, okres ich udzielania oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy będą realizowane. Przy ustalaniu wymiaru poszczególnych form udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej uwzględnia się wymiar godzin ustalony dla poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej, o którym mowa w ust. 6.
- Wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–3, ust. 2 pkt 1–7, ust. 3 pkt 1–4 oraz ust. 4 pkt 1, ustala dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola, szkoły lub placówki odpowiednio liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli i wychowawców grup wychowawczych.
- Wychowawca klasy lub dyrektor przedszkola lub placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy, oraz nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych lub specjaliści, planując udzielanie uczniowi pomocy psychologiczno- pedagogicznej, współpracują z rodzicami ucznia albo pełnoletnim uczniem oraz, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, o których mowa w § 5.
- W przypadku uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści udzielający uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspierają nauczycieli obowiązkowych zajęć edukacyjnych w dostosowaniu sposobów i metod pracy do możliwości psychofizycznych ucznia.
- Nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi w formach, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–3, ust. 2 pkt 1–7, ust. 3 pkt 1–4 oraz ust. 4 pkt 1, oceniają efektywność udzielonej pomocy i formułują wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia.
UZASADNIENIE
Decyzja o utworzeniu zespołu pomocy psychologiczno- pedagogicznej została podjęta po zapoznaniu się z opinią Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Prudniku nr ……………… z dnia ……………..
Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Opolskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
……………….……..………………………
(pieczątka i podpis Dyrektora)